onsdag 16 mars 2016

Tack för konstkritiker

För några veckor sedan såg jag Peter Johanssons utställning El hombre elastico - min vän korven på Borås konstmuseum (pågår t o m 3/4). En obehaglig konstutställning som fyllde mig med lika delar äckel och fascination, och som jag inte förmådde klä i ord. I Sydsvenskan idag finns en recension av utställningen av Carolina Söderholm. Tack för konstkritiker, som hjälper mig att förstå konst som griper tag på ett ordlöst sätt. Jag läser också att denna "dalabygdens bad boy", som bl a skivat upp dalahästar och paketerat dem i charkkylen, bor och verkar i Malmö sedan länge.

2 kommentarer:

  1. Och innan dess bodde han nästan granne med mig i Älvsjö :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se där! En spännande konstnär, var han än lägger sin hatt.

      Radera