onsdag 2 december 2015

Lucka 2 - Adventskalendrar att följa

Jag har hittat tre adventskalendrar som jag kan öppna oavseett om jag befinner mig i Malmö eller  i Jönköping, eller någonstans där emellan. En om konst, en om litteratur och en om forskning. Här är de:

1. Sven-Harrys. Här berättar anställda på Sven-Harrys konstmuseum om ett favoritverk från samlingarna varje dag fram till jul. Redan den första luckan ger mersmak.

2. Hanna på Feministbiblioteket bjuder på ett tema med tre skönlitterära verk i 24 dagar. Det är ett ambitiöst projekt med Rösträtt som första dagens tema. Här kan du få lästips som räcker i flera år!

3. Högskolan i Jönköping blev i augusti Jönköping University (JU) och har i år en JUlkalender där en forskare om dagen presenterar sin forskning väldigt kort. Och på engelska, förstås.

Jag hinner nog öppna ett par luckor till medan jag dricker mitt morgonkaffe, så vilken julkalender på webben får jag inte missa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar