söndag 15 september 2013

Blommor från en trädgård


Igår kväll hade maken och jag inflyttningsfest i vår inte längre så nya malmölägenhet. Många gamla och nya vänner, arbetskamrater och släktingar kom och hjälpte oss att fylla vårt hem med liv. Men det är inte om detta jag vill skriva, utan om den stora bukett med trädgårdsblommor som vi fick av en gästande familj. Denna var plockad just för att jag för ett tag sedan skrev här på bloggen att jag någon gång i livet vill ha en trädgård full av blommor som jag kan plocka in och sätta i vaser. För mig var den också ett fint bevis på att det jag skriver här läses, för även om statistiken talar sitt tydliga sifferspråk så är det ändå svårt att veta vem du är som läser och vad du tänker om det. Trädgårdsbuketten blev för mig också en synbar och väldigt vacker påminnelse om att den kontakt vi människor har med varandra via internet också påverkar våra relationer. Så tack kära familjen med blommor i trädgården!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar