tisdag 13 augusti 2013

Sommar, sommar, sommar

Har du, liksom jag, ambitionen att lyssna på riktigt många Sommar-program varje gång listan med sommarpratare släpps? Och har du, liksom jag, inte lyssnat på särskilt många när sommaren går mot sitt slut? I år har jag hört sex hela program. Fyra bra och mycket lyssnansvärda och två mindre bra.

Mina fyra bra är Liv Strömqvist, Maria Sveland, Malik Bendjelloul och Sara Danius. Jag kan varmt rekommendera dem alla. Deras program är välskrivna och har en röd tråd. De har en början och ett slut, och det som berättas däremellan är inte enbart privata livshistorier. Och de överraskar alla fyra. Inte hela tiden, men det finns något hos dem alla som är oväntat. Och det gillar ju jag.

Har du några favoriter bland årets sommarprogram?

2 kommentarer:

  1. Teodor Kallifatides

    SvaraRadera
  2. Har tänkt lyssna på hans Sommar sedan det sändes och nu gör jag det! Tack för påminnelsen. Det är mycket bra.

    SvaraRadera