söndag 12 maj 2013

Dessa ständiga resor

Det är skönt med korta veckor och många helgdagar. Den här veckan har jag både hunnit arbeta flera dagar och vara ledig ännu flera. Vackert vårväder väcker alltid längtan ut i naturen och det bästa är om utflykterna även inbegriper någon form av picknick. I torsdags och fredags gjorde jag fina skåneresor, som jag återkommer till här på bloggen. Den ena inbegrep picknick. Igår och idag har jag tillbringat min tid på den sörmländskas landsbygden. Det återkommer jag kanske också till. Just nu sitter jag på tåget hem till Malmö och naturen som far förbi utanför fönstret är så vacker som bara en vår- eller försommarnatur kan vara. Den skira grönskan och det klara ljuset. Alla färger som återvänt. Och fåglarna. Just nu flög två tranor över grantopparna i nordöstra Skåne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar