fredag 7 september 2012

Fest i varda'n

Har jag skrivit om det fantastiska uttrycket "fest i varda'n" förut? Jag minns faktiskt inte. Och det spelar kanske inte så stor roll eftersom det är så väldigt bra. Det var lille G som då kanske var fem år och som sa till sina föräldrar en alldeles vanlig vardagskväll om hösten: Mamma, pappa, vi kan väl ha fest i varda'n!? Det som han då åsyftade var en skål med glass toppad med strössel och chokladsås. Jag tänker snarare på ett glas bubbel och något salt och gott att tugga på till det. Som på bilden från i somras, när maken hade tillverkat fantastiskt tilltugg av det som fanns i kylskåpet på landet.

5 kommentarer:

  1. Anonym9/08/2012

    Ett riktigt och viktigt uttryck och jag är övertygad att vi alla kan förädla det lite till mans.

    "Man tager vad man haver" av lika delar vilja och påhittighet så kan vardagsfesten bli hur hejdundrande som helst : )

    /kristina

    SvaraRadera
  2. Anonym9/10/2012

    Sent om sider har jag läst det du skrev för en månad sedan; visst var det underbart.

    SvaraRadera
  3. Mer kalas i vardagen!
    Men du Anonym här ovan, vad åsyftar du? Ett annat inlägg? Detta drev jag ju häromdagen.

    SvaraRadera
  4. Skrev, menar jag förstås.

    SvaraRadera
  5. Anonym9/10/2012

    Jag misstolkade datumskrivningen 9/08/2012!

    SvaraRadera