lördag 28 april 2012

Aurora

I lägenheten där jag tillfälligt bor finns många möbler och saker som jag inte själv skulle ha valt. Men det finns också en sak som jag gärna skulle vilja äga och som jag är glad över att få vila ögonen på när jag jag nu bor där. Det är Lisbet Jobs fina tygtryck Aurora. När jag tittar på det roar jag mig med att försöka hitta de många olika blommorna som finns avbildade. Akleja och gullviva, maskros och smultron, styvmorsviol och smörblomma, liljekonvalj och humleblomster, rödklöver och jättebjörnloka....

2 kommentarer:

  1. De storblommiga jobstygerna är fantastiska! I världen jag växte upp i tillhörde de den yttersta elegansen.

    SvaraRadera
  2. I min barndom fanns inte denna elegans, men mamman till en pojkvän gav mig två små dukar med rödklöver. Tyvärr förstod jag nog inte hur fina de var och nu är jag osäker på om jag har dem kvar. Ska kanske ägna en stund åt att leta...

    SvaraRadera