tisdag 6 september 2011

Än finns det tid kvar...

... att se utställningen Jag minns dig nog på Kulturhuset i Stockholm, med Stig "Slas" Claessons porträtt, landskapsbilder, teckningar, collage, bokomslag, filmer och berättelser. Men på söndag 11/9 är sista dagen, så skynda dit. Hemma har vi en hylla med Stig Claessons romaner och jag har alltid betraktat honom mest som författare, även om jag visste att han illustrerade sina böcker också. Utställningen råder bot på min okunskap och jag trivs bland porträttens breda penseldrag, de klara färgfälten i landskapen och teckningarnas precisa linjer. Vill du läsa mer om utställningen rekommenderar jag det här inlägget på bloggen Marias meningsbyggnad - "Saklighetens pris"

2 kommentarer:

  1. Slas, en av mina favoriter! Men jag hinner ändå inte..

    SvaraRadera
  2. Nej, det är svårt att hinna allt. I fel stad, dessutom. Men det är roligt att bli överraskad av utställnignar som ger nya perspektiv och är bättre än man kunnat tro.

    SvaraRadera