lördag 18 juni 2011

En dröm i uppfyllelse

Igår gick en av mina drömmar i uppfyllelse. Jag fick åka med en liten fin träbåt i Årstaviken och Liljeholmsviken, genom Långholmskanalen och Pålsundskanalen, över Riddarfjärden (i ösregn, just det har jag faktiskt inte drömt om, det var en bonus), genom Klara sjö, på Barnhusviken och Karlbergssjön, genom Karlbergskanalen och på Ulvsundasjön, genom Tranebergssund och vidare på Mälarens vatten tillbaka till Årstaviken.

Eftersom jag gillar broar roar jag mig med att räkna upp dem jag åkte under medan jag beundrade Stockholm från vattnet - Östra och Västra Årstabron, Liljeholmsbron, Långholmsbron, Västerbron, Pålsundsbron, Stadshusbron, Klarabron, Blekholmsbron, Kungsbron, Barnhusbron, S:t Eriksbron (men där såg jag inget för regnet), Ekelundsbron, Karlbergsbron (Essingeleden), Tranebergsbron, Alviksbron, Gröndalsbron (Essingeleden) och sedan återigen Liljeholmsbron, som faktiskt öppnade sig just när vi passerade, samt Västra och östra Årstabron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar