torsdag 21 april 2011

Glad Påsk till alla läsare

... från rosenträdgården i Queen Mary's Gardens i Regent's Park.

Nu åker jag på påsklov till en annan rosenträdgård. Undrar om de rosorna också har fått blad på sina taggiga grenar? I rosenträdgården ovan är rosenbuskarna frodigt rödgröna. Det går lätt att föreställa sig prakten när de blommar. Även om jag "bara" åker till Skåne denna gång så tror jag att våren kommit längre än i Stockholm. Idag har dock värme och sol gjort att flera träd i Humleträdgården slagit ut. Snart är det grönt överallt. Men inte riktigt än. Jag ser fram emot morgondagens tågresa genom landets sydöstra landskap och hoppas att få se några fina vitsippsbackar och skir, skir grönska. Långfredagen får gärna vara både lång och långsam för min del. Så jag hinner förstå att påsken är här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar