måndag 14 februari 2011

Palatset

Jag tror det kommer att bli bra när det väl öppnar framåt hösten - det nya Palatset i det Gamla Riksarkivet. Nu är den utvändiga renoveringen klar och presenningen borttagen. Renoveringen innanför tegelväggarna pågår säkert för fullt. Jag är glad att jag fick se alla dammiga vrår innan renoveringen startade. Då, när det övergivna huset bara var ett gammalt oanvändbart arkiv utan elektricitet men med en fantastisk bok-rutschkana. Här är en bild på den från mitt besök i huset i april 2009.

4 kommentarer:

  1. Jag hoppas bok-rutschkanan finns kvar när husets nyinvigs som barnkulturpalats.

    SvaraRadera
  2. Vore en synd att ta bort den! Fast kanske säkerhetsanordningar behövs.

    SvaraRadera
  3. Hur det än blir ska det bli intressant att se hur insidan har renoverats.

    SvaraRadera