onsdag 9 februari 2011

Frånvarande gläntor

Det sporadiska bloggandet beror på att de oväntade gläntorna i min vardag för närvarande lyser med sin frånvaro. Det är kanske det som kallas oxveckorna?! Slit och släp. Arbete, arbete, arbete… Men det är inte synd om mig. Min förhoppning inför 2011 (att resa mer) håller på att gå i uppfyllelse med råge. Efter januariresan till Lund och Malmö, kommer februariresan till Budapest, resan i mars till Bryssel och i april (förhoppningsvis) till London. Sedan blir det påskresan till Skåne och resan till Köpenhamn i maj. Men då har nästan hela våren gått. Och det är ju faktiskt nu det gäller. Inga oväntade gläntor gläntar på sin dörr just nu.

En oväntad glänta är något som plötsligt finns mitt framför ögonen. Ibland är de ändå svåra att hitta. Kanske särskilt så här års. Så jag undrar – var finns dina oväntade gläntor just nu?

5 kommentarer:

  1. Men ååå vilken härlig ny bild på bloggen! Tror du det kommer att blomma något i Budapest? Temperaturen verkar gå väldans mycket upp och ner där.

    SvaraRadera
  2. En glänta, förresten, är just nu mina sticksessions på kvällarna. Så skönt att sitta och pyssla med händerna lite. Har lärt mig att sticka på pärlor nu, det var ju inte så svårt som jag trodde!

    SvaraRadera
  3. Stickning, det var länge sen för min del. Längtar inte direkt, men det är fint att ha något för händerna. Det kan jag längta efter då och då. Vädermässigt tycks det vara långt från vår, både i Stockholm (alldeles snövitt igen) och Budapest. Men kanske finns det ändå några små blomster när vi kommer dit. Hoppas. Hoppas.

    SvaraRadera
  4. Anonym2/18/2011

    Den senaste tiden har jag i brist på annat tagit vara på de oväntade gläntor som ett trevligt samtal i en seg kö i mataffären kan erbjuda. Jag står still och får därmed lite lugnare puls, pratar med en trevlig främling, och inser att jag går från affären med aningen piggare och gladare steg.Kramar / Anneli Höynä

    SvaraRadera
  5. Vilka bra och troligen väldigt outnyttjade gläntor, Anneli. Kram!

    SvaraRadera