måndag 11 oktober 2010

Min azalea

På jobbet står min azalea och blommar. Det har den gjort sedan jag kom tillbaka efter semestern. Kanske blommar den så rikt för att utsikten är så vacker? Jag fick azalean för flera år sedan av en praktikant som jag var handledare till i många veckor. Vi hade ett stort antal handledningstimmar tillsammans. Hon hade mycket att lära och jag försökte hjälpa henne på vägen så gott jag kunde. När hon slutade ville hon tacka för handledningen och köpte den stora blommande krukväxten på stam. Sen kom hon på att det är en krukväxt som kräver mycket arbete, precis som hon själv hade behövt många handledningstimmar. Hon tänkte kanske att jag behövde något annat att ägna mig åt på arbetet nu när hon slutade. Så jag vårdar min azalea ömt och gläds åt att den blommar med många blommor.

3 kommentarer:

  1. Mmm, tänker på henne ofta, praktikanten.

    SvaraRadera
  2. Vilken fin azalea och vilken fin historik.

    SvaraRadera