söndag 4 juli 2010

Somrigt

Jag har tillbringat ett somrigt veckoslut i torpstugan i Sörmland. Jag har gått ut på badbryggan och ner för badstegen och simmat i det bruna sjövattnet (24 grader igår!) flera gånger, jag som trodde att jag hade blivit en badkruka. Jag har promenerat längs idylliska grusvägar som slingrar sig in i landskapet, cyklat längs lite större asfalterade vägar med vackert blommande dikesrenar och varit glad över att allt verkar blomma så vackert i år - både de vilda och de odlade växterna. Jag har ätit alla mina måltider utomhus, och bara varit inne när jag lagat mat och sovit, och plockat solvarma jordgubbar i landet som jag sedan genast ätit upp.

4 kommentarer:

  1. Ett koncentrat av sommar-upplevelser!

    SvaraRadera
  2. Yes! Det var ett par fantastiskt somriga dagar.

    SvaraRadera
  3. Härligt med riktig sommarkänsla. Och fint med ny sörmländsk vinjettbild (det är väl vad man kallar det).

    SvaraRadera
  4. Sörmländsk vinjettbild låter fint. Det var ju en av de grusvägar jag morgonpromenerade på.

    SvaraRadera