onsdag 28 april 2010

Twitter (kvitter) om bofink och häger

Jag har ett twitter-konto, men jag är inte så säker på vad jag ska ha det till. Det är inte som den här bloggen. Här kan jag ladda upp bilder jag tycker om och skriva funderingar kring sådant jag tänker på eller gör. Det är inte heller som facebook, där jag kan hålla kontakt med mina vänner och kommentera och skicka meddelanden till dem. På twitter följer jag mest små och lite större kulturinstitutioner, och människor som jag inte känner personligen. Ofta är dessa välinformerade om vad som händer runt om i Sverige och i världen. De har mycket bättre koll än vad jag har. Idag när jag tittade in på twitter möttes jag av följande länk från P2-fågeln. Det är Bengt Emil Johnson som läser sina fågeldikter. En av dessa handlar om hägern och är en parafras på en Hjalmar Gullberg-dikt "Häger på bryggan". Kanske kommer det en dikt om bofinken också? Tills dess kan man lyssna här.

1 kommentar:

  1. Det är det jag tycker Twitter är bra för, att få reda på vissa saker. T ex forskningsnyheter eller andra tips inom områden som jag är intresserad av. Fyller liksom en annan funktion, som jag iofs hade klarat mig utan. Glömmer av Twitter i bland, men det är svårare att glömma FB.

    SvaraRadera