måndag 19 april 2010

Trädgårdsmöbelpussel

I höstas stuvade vi in alla trädgårdsmöbler i lilla boden på landet. Det var ett intrikat pusslande i tre dimensioner, ska jag säga. Nu står de där och börjar så smått bli lite otåliga. Längtar ut som kalvar längtar ut till grönbetet efter en lång kall vinter. Och snart är det dags att pussla ut dem. Undrar om det blir lika svårt? Bilden tog jag för att minnas hur de ska stuvas in igen när hösten kommer. Men innan den dagen kommer hoppas jag få sitta många stunder i trädgårdsmöblerna. Jag börjar så smått bli lite otålig.

4 kommentarer:

  1. Josefin4/20/2010

    Så fiffigt ni fick in dem! Jag längtar också efter att sitta i de där utemöblerna, i solen förstås. Vi ses imorgon!

    SvaraRadera
  2. Fint att vi har samma längtan. Hoppas att vi får sitta i dem tillsammans en solig dag i sommar.

    SvaraRadera
  3. Anonym4/21/2010

    Snön är borta, dörren går lätt att öppna och vattnet släpptes på igår så snart är det dax!
    /a.

    SvaraRadera