tisdag 2 mars 2010

En vinter för många år sedan

I söndags firade jag de här båda overallbarnen. Han till vänster har just fyllt 23 och hon till höger fyller snart 21 år.

Jag saknar inte åren som småbarnsmamma, men jag saknar att ha små barn närvarande i min vardag. Jag minns hur det var när promenaderna hem från dagis var fulla av oändliga samtal om allt spännande som finns i världen. När det var ett äventyr att gå till Kusens backe en solig höstdag. När ett paket kex, en gammal sirapsflaska med saft och tre färgglada plastmuggar var tillräckligt för att göra fest. Jag saknar att vara mitt i det som sker som man är med små barn i sin närhet.

2 kommentarer:

  1. Den tiden försvann så fort förbi. Fint du beskriver vad som kan vara essensen med små människor.

    SvaraRadera
  2. Roligt att du tycker det.

    SvaraRadera