onsdag 3 februari 2010

En samling


Idag fick jag tillfälle att se makens samling av "saker som fallit ned från träd" igen. Det var ett tag sen sist, och samlingen har växt. Nu får den knappt plats på fönstersmygen i hans arbetsrum. Det som syns på bilden är faktiskt bara en liten del. Jag måste tillstå att jag blev imponerad av mängden samlade saker. Jag tycker mycket om samlingar, men är inte så förtjust i att ha en massa saker i mitt hem. Det blir alltså inte så mycket med samlandet för min egen del. Kanske går det att samla digitalt istället? På blogginlägg och läsvärda bloggar? På fina foton och trevliga listor? Några fler förslag?

6 kommentarer:

  1. Anonym2/03/2010

    Egentligen är det "märkliga" saker som faller ner ur träd. Alltså, vad som helst kvalificerar inte in i samlingen.

    Maken

    SvaraRadera
  2. Cool samlaridé! En samling tror jag liksom kommer till en, helt plötsligt har man flera saker av något och så är det en samling. Ett tag hade jag ju mina "riktiga-kvinnokroppars-vykort", men efter att vi flyttat blev det inte samma sak. Det är inte bara att slänga upp en samling på ett nytt ställe...Tycker då jag, alltså!

    SvaraRadera
  3. Visst! Jag håller med. Samlingar har med platser att göra, platser och tider. Jag skulle inte kunna tänka mig att ha min samling av märkliga saker som faller ner ur träd hemma, den hör jobbet till. (Men kanske beror det mest på att fönstersmygen är så bred just där...)

    SvaraRadera
  4. Ja, men det är väl en anledning så god som en annan!

    SvaraRadera
  5. Jag samlade på muggar från olika platser jag besökt men efter ett tag blev det väldigt utrymmeskrävande och då slutade jag. Nu är samlingen ofullständig eftersom jag varit på en massa platser men inte köpt någon mugg, och då är den inte rolig att ha längre.Men jag kan ju inte bara slänga muggarna .... Jag samlar på pocketböcker som jag läst.

    SvaraRadera
  6. Jag har samlat på elefanter (alltså ganska små i trä, porslin, mässing mm) och har en riktigt fin samling, men jag tyckte mest den stod i en hylla och samlade damm. Nu ligger den samlingen i en kartong. Undrar om den någonsin kommer upp på nån hylla igen?

    SvaraRadera