måndag 30 november 2009

14 soltimmar ....

... i Stockholm under november månad. Det blir inte många minuter per dag. Kanske inte så konstigt att man känner sig trött och sliten så här års. För en del människor är ljuset viktigare än för andra, och även om ljusterapi inte har någon vetenskapligt bevisad effekt så kanske ett besök på iglo ljuscafé ändå kan pigga upp? Dit kan man nämligen gå för att "ljusa" (vilket ju låter betydligt trevligare än att "mörka"). Igår när jag gick till Högalidskyrkan för att fira första advent sken i alla fall solen. Men efter bara ett par timmar försvann torntuppen i dimman och mörkret lade sig återigen över staden.

4 kommentarer:

  1. Josefin12/01/2009

    Kul att du börjat blogga igen! Har du varit på ljuscaféet? Har alltid undrat hur det är där och om det bara är att kliva in, som på vilket café som helst? Kram!

    SvaraRadera
  2. Kul att du tycker det!
    Nej, jag har inte varit där. Vi kanske kan gå tillsammans någon gång? Du kan läsa mer på deras hemsida som jag länkat till på bloggen. Kram tillbaka!

    SvaraRadera
  3. Det var inte många soltimmar på en månad. Klart det påverkar, speciellt som man inte alltid hinner ut på lunchen heller. Och sen är det mörkt. Nä, man skulle bo någon annastans på vintern!
    /Eva WB

    SvaraRadera
  4. Idag är det inga solchanser i Stockholm ö h t och snart blir det mörkt. Får se om jag hinner ut innan dess. Men där du är just nu är det väl lite fler soltimmar, antar jag.

    SvaraRadera